Börja om från början, kanske snarare en fortsättning, vi får se hur intresset är.

Den 22/1 – 2015 var jag  här sist. Efter det ett svart hål!

Nu den 4/10-15 tänker jag starta upp skrivandet igen. Det kommer att bli på ungefär samma teman, med tyngdpunkt på ålderdoms svaghet, fiske och förmodligen snöskottning. Det senare beror på att kommande vinter skall tillbringas i gamla Svedala (Färna)

Jo, det är så att nån övervintring söderöver inte är aktuell (för närvarande) är kanske bäst tillägga. Åren går och vi blir inte yngre. Vi väntar på det årliga läkarbesöket, vilket om jag förstod rätt skulle bli hos en sjuksköterska, förmodligen anses vi för friska eftersom vi inte belastar sjukvården mer än en ggn om året och då för att få dom livsuppehållande pillren, som håller pilleridustrin igång.Detta kan väl ses positivt ur den synvinkeln.

Lite kort bara om säsongens fiske, Kilopriset på uppdragen fisk överstiger konsums om man säger så .Återkommer om detta om jag nu fortsätter skriva.

Sommaren har vi ägnat många lördagar åt att ”stå på loppis” en intressant hobby som jag övertagit av min hustru, hon har ju hållit på med detta i flera år, nu har även jag blivit ”biten”. Nackdelen är som med fisket. Här får ni fantisera fritt. Handlar mest om social gemenskap och det är väl inte fel. Somliga kan ju lägga mycket pengar på att se 22 man jaga en boll till vilken nytta. Är väl inte den bästa jämförelsen men får duga nu, jag är ju lite ringrostig efter detta långa uppehåll.

Slutar här nu, annars har jag ju inget skriva om vid nästa tillfälle.

ib

(nu kom hunn in å ville gärna va me, sa till han att vi tar et näste gång) Ja det är Falko han brukar ju få göra ett och annat inlägg, men han kan va lite ”giftig” (elak) mot mej så vi får se.

Lämna en kommentar