Fredag 13 nov.

Låter olycksbådande, men jag/ vi är ännu inte drabbade. Mer än att det varit en mörk, regnig och kall dag, några streck över 0-an bara.

Färna marknad har ju öppnat i dag, pågår fred-söndag. 90talet säljare av div. Och det mesta, ja nästan allt klarar man sig utan. Brukar vara ca 6000 personer  här, inträde  50 sek. Du kan ju själv räkna ut intäkten för Upplåtelse av lokal + mark.

Parkeringen är gratis.!

Vad knallarna får betala för sin plats vet jag inte.

I alla fall, det börjar blött och kallt, möjligen går vi dit i morgon av ren nyfikenhet.

I övrigt rullar det på, inga större händelser att rapportera som jag tidigare nämnt vi väntar på läkartid den 30/11. Får se vad det blir för besked.

Min rygg börjar återgå till normalt bekymmer. Hustrun biter ihop jag vet /ser att i bland är det tufft för henne, till skillnad från mig har hon ju finsk ”sisu”. Jag tillhör ju det ”klena” könet + att jag är inbiten hypokondriker.

På tal om sisu, borde ju nämnt i början att bastutimmen i kväll gjorde gott på alla vis, nu är hela kroppen mjuk och fin.

Ser att jag har väldigt många ”följare” roligt, tack båda.

Till sist huset mittemot är till salu, kronofogden säljer. en tråkig historia kan möjligen berätta mer senare, jag har bjudit 1 krona, värderingsmannen tycke inte det var seriöst. Friskt vågat…………. Har regnat in ett par vintrar så mellan t &p behövs nog ca 400 000 för att få det beboligt, om det räcker. Men visst den som har tid och pengar kan få en liten fin stuga.

er tillgivne / ib.

5 tankar på “Fredag 13 nov.

  1. Hej på er. Vi har inte läst dina berättelser på ett tag, så det blev flera stycken att läsa.vi har faktiskt gjort slag i saken och sålt vårt hus på Orust och flyttat till en lägenhet i Stenungsund. Det var för tre år sedan och det har vi inte ångrat. Som en äldre dam sa: Flytta medan ni kan, inte när ni måste. Nu slipper vi både klippa gräs och skotta snö, men har ändå en härlig altan att
    vara på.
    Nu går vi ut och dansar regndansen till ryggarna kroknar.
    Ewa och Leif

    • Hej, tack för kommentaren. Hur är det med husbilsåkandet?
      Var det på Greven vi träffades äkta hälften och jag är inte helt överens, vi ahr ju träffat massor av folk de 8 resor vi gjort.
      Ja, jag fick ett infall att sitta och skriva lite under den mörka årstiden, går lite trögt skall sägas men vi får se.

      • Nej det var det inte. Men jag vet inte vem som får rätt. Vi tillbringade två vintrar i Torre del mar, samtidigt som ni var där. Vår boston
        Maya hälsade på Falco emellanåt.
        E o L

    • Jag är kanske både kärring och hök, men nån kärrhök är jag nog inte.
      För tre år sedan mellanlandade vi i Peniscola på vår väg söderut, men
      där blev vi kvar den vinter och även nästa. I år har vi beslutat oss att
      stanna hemma i Stenungsund och fira jul med alla ”barn”och barnbarn.

Lämna en kommentar